Scouting op maat

Scouting op maat bestaat voor gezinnen die het financieel niet makkelijk hebben. Gezinnen in schuldbemiddeling of verbonden aan het OCMW, personen met recht op verhoogde tegemoetkoming, alleenstaande ouders, alleenwonende leden, leden verbonden aan een instelling…
Je kan altijd contact opnemen met iemand van de groepsleiding of via mail naar info@scoutsgenkcentrum.be
Wij behandelen dan alles strikt persoonlijk en zijn heel blij als we een familie kunnen helpen.

– Lidgeld op maat (korting op het lidgeld)
Het inschrijvingsgeld bedraagt €45 (€23 na 1 maart), hiervan gaat het merendeel naar Scouts en Gidsen Vlaanderen i.v.m. verzekering. Gezinnen die het financieel moeilijker hebben, kunnen verminderd lidgeld aanvragen: €21 lidgeld (na 1 maart: €11).
Bij het online inschrijven van het lid is er de mogelijkheid om aan te vinken dat je verminderd lidgeld wenst. Ben je dat vergeten te doen? Geef dan ook gerust een seintje aan de groepsleiding via info@scoutsgenkcentrum.be
Welk lidgeld je ook betaalt, iedereen is op dezelfde manier verzekerd.

– Uniform op Maat (korting op hemd, broek, rok en trui indien recht op verminderd lidgeld)
Heb je recht op lidgeld op maat? Dan krijg je automatisch korting op de uniformstukken in de Hopper Winkels en in de webwinkel. De korting op het hemd bedraagt 60%, voor broek, rok en trui is dat 50%. De korting wordt verrekend van zodra alle gegevens van een nieuw lid zijn doorgegeven aan Scouts en Gidsen Vlaanderen en daarbij, door de groep zelf, lidgeld op maat is toegekend. Een verkoopster kan het juiste lidnummer altijd opzoeken. Je kan het ook zelf opzoeken op https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/ Het lidnummer staat ook op de lidkaart. Die geven we vanaf november mee met de leden en ouders.

Als groep verkopen we ook zelf tweedehands kleren. Iedereen is altijd welkom om voor de activiteit eens te komen snuisteren tussen alle kleding. Misschien vind je daar wel de perfecte maat!
Beter voor de portemonnee en beter voor het milieu!

– Fonds op Maat (Korting op kampen en weekends)
Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft ook een fonds voor activiteiten, weekends- en kampgeld. Wij doen als leiding daarvoor een aanvraag bij Scouts en Gidsen Vlaanderen voor maximum 1/3 van de totale prijs. Scouts Genk-centrum betaalt zelf ook 1/3 van de kosten draagt en ouders of leden zelf ook 1/3.

– Andere tegemoetkomingen
Sommige ziekenfondsen en OCMW’s hebben tegemoetkomingen om de kosten van vrije tijd te drukken. Daarnaast hebben verschillende gemeentes en steden ook een Uitpassysteem. Vraag er zeker naar bij de jeugd-/vrijetijddienst van je gemeente.